Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset.
Els promotors del gran parc eòlic del Priorat, La Bisbal-El Molar, encara no han resolt l'evacuació de l'energia elèctrica de la central. Un aspecte que és fonamental per desenvolupar el projecte. Els alcaldes afectats van reunir-se el passat dilluns amb el conseller d'Indústria de la Generalitat, Josep Maria Rañé per sol·licitar l'agilització de la inversió i aquest va dir que s'estudiaria la possibilitat de connectar la línia amb una subestació elèctrica ubicada a les Garrigues. Segons el diari de Tarragona, els alcaldes dels municipis del Priorat afectats per la construcció de fins a tres parcs eòlics a la frontera entre el Priorat i la Ribera d'Ebre és que el Govern no preveu desenvolupar el projecte de forma immediata.
La proposta que s'ha d'estudiar és la que han fet els promotors del parcs, l'empresa Tarraco Eòlica. Aquesta, aposta per la connexió de les centrals a la subestació elèctrica ubicada al municipi de les Garrigues, on la mateixa empresa evacuarà, amb tota seguretat, l'energia generada pels parcs als municipis de les Garrigues de Bellaguarda i la Granadella.
I és que el parc eòlic del Priorat generaria en conjunt 124 megawatts de potència (62 aerogeneradors), xifra que equival al consum domèstic anual de una població de 250.000 persones.
Rañé, va reiterar que els projectes podrien iniciar la seva execució en una segona fase d'implantació eòlica a Catalunya, a partir de l'any 2007. Actualment, els projectes es troben en tramitació a diversos departaments del Govern de la Generalitat.
I unes altres infraestructures que seran una realitat en uns anys són les depuradores que l'Agència Catalana de l'Aigua construïrà a tots els municipis menors de 2000 habitants del Camp de Tarragona. Entre els períodes 2009-2011 i 2012-2014, es preveuen 121 actuacions pressupostades en 48 milions d'euros, Fins al 2008, es construiran depuradores en una llarga llista de poblacions prioratines, com són Ulldemolins, el Masroig, la Bisbal de Falset, Bellmunt, abacés, Capçanes, Cornudella de Montsant, la Figuera, els Guiamets, Gratallops, Marçà, la Morera, Margalef, el Molar, Poboleda, Porrera, Pradell de la Teixeta, Torroja, la Torre de Fontaubella, la Vilella Baixa.
I continuem amb una reivindicació dels sindicat Unió de Pagesos, que ha reclamat al govern que compleixi el compromís de concedir línies d'ajuts als daminificats pels incendis dels focs d'estiu que van afectar municipis del Priorat, la Ribera d'Ebre i les Garrigues, així com Bages, el Berguedà, i el Solsonès. Segons el sindicat, aquests ajuts són necessaris per tallar la fusta sense valor comercial, trossejar-la i descompondre-la, i regenerar així la superfície cremada
Seguim el nostre espai explicant-los que els alumnes del CEIP Antoni Vilanova de Falset participaran un un programa pilot de seguretat viària infantil, impulsat per l'àrea regional de Trànsit dels Mossos d'Esquadra i els serveis territorials del Departament d'Educació al Camp de Tarragona. L'objectiu és donar a conèixer els sistemes de protecció infantil dels automòbils als centres educatius perquè tant els més petits com els seus familiars coneguin quines mesures han de prendre per evitar accidents. Només l'any 2005, segons dades facilitades per la Delegació del Govern, va haver-hi 63 accidents amb 88 menors implicats, amb el resultat d'un nen mort, quinze ferits greus, 39 de lleus i 33 il·lesos. D'aquests infants, només 38 feien ús de sistemes de retenció adequats i 25 duien cinturó de seguretat. A més del CEIP de Falset, els alumnes de CEIP les Cometes de Llorenç del Penedès, el CEIP les Muralles de Montblanc, i al CEIP Baltasar Segur de Valls, també participaran en aquest programa pilot. En total, uns 1080 alumnes de primària i secundària seguiran aquest projecte que segurament s'estendrà a altres centres.
A banda del contacte directe dels Mossos amb els alumnes a través de tallers, la campanya també preveu xerrades informatives a les associacions de mares i pares.
I continuem amb el Taller d'Ocupació promogut pel Consell Comarcal del Priorat, que s'inaugura aquest migdia. El taller, que està cofinançat pel Departament de Treball de la Generalitat i el Fons Social Europeu és un mòdul de jardineria amb el que es formaran vuit persones. Els alumnes rebran una formació teòrica de jardineria que desprès posaran en pràctica en un projecte d'enjardinament als pobles de Cabacés, Guiamets, Torroja del Priorat, la Vilella Baixa, Gratallops, la Figuera, la Torre de Fontaubella i Falset.
A més, els alumnes tenen accés a una formació complementària a través de diferents mòduls, com el de preparació per la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà , un de coneixement bàsic d'entendre i parlar la llengua catalana, un de seguretat i salut laboral, o un de coneixements bàsics d'informàtica, entre altres.
I acabem informant-los que s'ha suspès la tradicional festa d'hivern de Marçà que havia de celebrar-se demà. La causa són les previsions meterològiques que adverteixen de l'arribada d'una onada d'aire fred que podria venir acompanyada de neu.
Això és tot per ara. Moltes gra`cies per la seva atenció.
causa de les previsions metereològiques.


