Informatiu cap de Setmana 15-02-2025

Benvinguts al butlletí de Ràdio Falset.

El vi "kosher" que es produeix a Capçanes ha obtingut un nou certificat que permetrà que sigui distribuït per les comunitats jueves de tot el món. Aquesta nova categoria també suposa augmentar la presència dels rabins al celler i en els controls d'elaboració. Així, per exemple, si fins ara es netejaven dues vegades les tines, ara s'haurà de fer en tres ocasions.

"Le pe saj" és el vi "kosher" de criança amb Denominació d'Origen Montsant, amb quatre varietats: garnatxa, carinyena, cabernet i ulldellebre.

Actualment se'n fan 25.000 ampolles, que surten a un preu de 21 euros la unitat. La verema d'aquesta campanya s'embotellarà a finals del 2004 i les previsions són que el vi "kosher" amb el nou certificat estigui al mercat mundial el 2005.

Deixem el Priorat. La Plataforma en Defensa de la Ribera d'Ebre, contrària a la construcció del nou macroabocador de Tibias, aposta per l'ampliació de l'actual abocador i per traslladar la matèria orgànica a la planta de compostatge de Botarell.

Els membres de la plataforma han denunciat que la construcció del macroabocador s'estigui fent «sense respectar» els acords del conveni del 1991 entre el Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre i l'Ajuntament de Tivissa. Aquest conveni subratllava que no es tornaria a ubicar un nou abocador al municipi de Tivissa. A més a més, la plataforma va manifestar que l'actual abocador de Tivissa té encara vida funcional per a les comarques de la Ribera d'Ebre, Terra Alta i Priorat, que conformen el Consorci per a la Gestió dels Residus Municipals. Pels opositors als macroabocador és «factible» una ampliació de l'actual abocador pel vessant nord, si es realitza una «bona» recollida selectiva integral i es porta la matèria orgànica a Botarell.

I avui acabem a Móra la Nova. Aquest any, en el marc de la Fira del Vi de la localitat, es farà un curs gratuït d'enologia bàsica i tast de vins, que organitza l'Escola de Capacitació Agrària de Gandesa. El curs s'impartirà tots els dimarts i dijous a partir del 30 de setembre i fins el 21 d'octubre de dos quarts de set de la tarda a les nou del vespre al restaurant Barcelona de Móra la Nova. El dia 25 d'octubre, i dins dels actes centrals de la Fira, s'entregaran els diplomes acreditatius.

El programa del curs recull des de els conceptes bàsics del tast, fins el procés d'elaboració i tast de vins de tot tipus, i visites a cellers, entre altres coses.

Per ara això és tot. Moltes gràcies per la seva atenció.

Publicitat