Els vins de les DO Montsant i DOQ Priorat van recollir un bon grapat de guardons en la tretzena edició dels premis Vinari, que es van entregar el passat divendres en una gala celebrada a Vilafranca del Penedès.
Així doncs, el Coratge de Cal Pagès 2024 del Celler l’Antic Magatzem de Porrera va rebre la Medalla d’Or en la categoria de blancs brisats mentre que el Giné Rosat 2024, del celler Buil Giné, va ser considerat el millor vi rosat de l’edició i es va endur el Gran Or en la seva categoria.
Pel que fa als vins negres, un Montsant i un Priorat van rebre la Medalla d’Or en la categoria de vins negres joves. Es tracta del Nos Friends&Fun 2024 de Cellers Unió i del Porrera Vi De Vila Negre 2024 de Vall Llach.
Per la seva banda, Els Pájaros 2022, del celler de Capçanes, es va endur el guardó al millor vi negre de criança. En la mateixa categoria, el Ritme Negre 2022, de Ritme Celler va rebre la Medalla d’Or.
Finalment, Clos Monlleó 2012, de Sangenís i Vaqué de Porrera es va endur també la Medalla d’Or en la categoria de vins negres de guarda.