El Govern de la Generalitat fa una crida a extremar la prevenció davant el perill molt alt d’incendi forestal que tenim aquests dies, i que es veu incrementat per les altes temperatures.
I és que segons el mapa diari de perill d’incendi forestal més d’un centenar de municipis i 19 comarques es troben en perill alt o molt alt d’incendi forestal. A la nostra comarca, el Molar es troba en una situació de perill molt alt, mentre que la resta de municipis se situen en un perill alt. Només Cornudella de Montsant, Ulldemolins i Margalef presenten una situació de perill moderada.
Aquest perill implica la suspensió de totes les activitats amb risc d’incendi forestal prèviament autoritzades o comunicades pel Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació. Així, està prohibit encendre foc a tot tipus d'espais oberts, utilitzar foc en àrees de descans, zones recreatives i d'acampada, incloses les habilitades, fer servir maquinària (bufadors, serres radials i similars) que pugui generar espurnes o deflagracions a menys de 500 metres de terreny forestal, fer servir material pirotècnic o llençar o abandonar objectes en combustió.
Tal i com indiquen les previsions, el perill d’incendi seguirà a l’alça a causa de la continuació de les condicions meteorològiques desfavorables. És per això que la Generalitat fa una crida a la ciutadania a extremar les precaucions i evitar qualsevol activitat que pugui generar un incendi. En cas de veure foc o fum, cal trucar ràpidament al telèfon 112.
Mapa municipal de perill d'incendis per demà dissabte:



