La DO Montsant va participar aquest passat cap de setmana a la Fira del Vi de Pollença, a Mallorca, en el marc de l’acord d’agermanament entre aquesta popular fira mallorquina i la Fira del Vi de Falset. Pau Sabaté, secretari de la DO Montsant, explica que “participem en aquesta fira perquè vam creure que és interessant trobar un espai de promoció entre els dos territoris”. Així, “fem un intercanvi. Ells venen a la Fira del Vi de Falset i nosaltres anem a Pollença”.
Promoguda per l’Associació Vi Primitiu de Pollença, la Fira del Vi de la localitat mallorquina ha celebrat enguany la seva XXII edició al Claustre de Sant Domingo, i ha comptat amb la participació d’una quarantena de cellers de l’illa.
La DO Montsant hi ha participat, un any més, amb un estand propi on els assistents han pogut tastar els vins dels 25 cellers que han viatjat enguany fins a les illes de la mà de la DO. A banda, la DO Montsant també va oferir un tast de vins per donar a conèixer la diversitat de sòls i les varietats típiques del territori.
Sabaté valora molt positivament la presència a la fira i destaca el reconeixement que tenen els vins de la DO Montsant a Mallorca: “hi ha una acceptació molt bona dels nostres vins. Hi ha un públic fidel, que et coneix i cada any et visita, i fins i tot fa de prescriptor, és a dir, que et porta gent nova”. Així mateix, Sabaté es mostra molt satisfet pel fet que “hi vam participar més de la meitat dels cellers de la DO Montsant, la qual cosa ens va permetre explicar el nostre territori i alhora poder vendre vins i ampliar el mercat mallorquí”.