Sumar esforços i estratègies per traslladar al possible turista la diversitat i riquesa de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre i propiciar que la visiti. Aquest és l’objectiu essencial del Conveni Córner per a la participació conjunta i coordinada al programa de fires i a les campanyes de publicitat del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. Enguany, l’han signat 32 ens públics locals i associacions empresarials i ens privats del Camp de Tarragona i 28 de les Terres de l’Ebre.
El president del Patronat de Turisme de la Diputació i alcalde de Falset, Carlos Brull, explica que “es tracta d’una eina que té per objectiu la promoció de les destinacions i de les nostres poblacions, que són molt riques i diverses”.
El conveni, que enguany arriba a la 19a edició, permetrà que tots els participants tinguin presència en 5 fires nacionals, estatals i internacionals: ITB (Berlin-Alemanya), WTM (Londres-Regne Unit), FITUR (Madrid), B-Travel (Barcelona) i Navartur (Pamplona). En aquest sentit, Brull destaca que el Conveni Córner “permet donar-nos a conèixer a fires que són una referència mundial del sector, així com també, en d’altres més locals o sectorials com per exemple Navartur, que està més enfocada a l’enoturisme o el turisme gastronòmic”.
La inversió global i conjunta que recollirà el conveni Córner 2024 en fires, promocions, comunicació i màrqueting serà de més de 400.000 €. El Patronat de Turisme de la Diputació assumeix gairebé el 70% de la inversió i destinarà 142.000 euros a les fires i promocions i 140.000 euros a comunicació i màrqueting. La resta de signants aporten globalment el 30% restant.
En el cas de la nostra comarca, formen part del Conveni Córner el Consell Comarcal del Priorat i Priorat Enoturisme.