El president del Consell Regulador de la DOQ Priorat, Salus Àlvarez, acompanyat pel viticultor i cellerista, René Barbier, van donar a conèixer el projecte de classificació “Els noms de la terra” davant viticultors i cellers de la Ribera Sacra, a Galícia.
Àlvarez va detallar quin va ser el treball d’estudi cartogràfic impulsat pel Consell Regulador previ a l’aprovació del projecte de classificació, que dona valor a l’elaboració del vi de la DOQ Priorat en el marc i el context de la cura artesanal del producte.
Aquesta catalogació, pionera a l’Estat espanyol, emula grans regions vitivinícoles com Borgonya o Bordeus, per aconseguir un vincle encara més estret entre els vins i el territori en el que s’elaboren. Així doncs, “Els noms de la terra” diferencia els vins entre Vi de la DOQ Priorat, Vi de Vila, Vi de Paratge, Vinya Classificada i Gran Vinya Classificada.