L’atur va augmentar en 21 persones al Priorat durant el mes d’octubre, fet que va situar el nombre total de desocupats a la comarca en 295. Amb aquest increment, la taxa d’atur es va situar en el 6,49%.
Per municipis, Cornudella de Montsant va registrar l’increment més important, amb set persones aturades més respecte al setembre. També va créixer el nombre de desocupats a Falset, el Masroig, Bellmunt del Priorat i la Vilella Baixa, amb tres persones més a cadascun d’aquests municipis. En canvi, als Guiamets i a Cabacés l’atur es va reduir en dues persones.
Pel que fa a les xifres absolutes, Falset continua concentrant el nombre més elevat de persones desocupades de la comarca, amb un total de 89. La segueixen Cornudella de Montsant, amb 39 persones a l’atur; Marçà, amb 25, i el Masroig, amb 17.
Si ens fixem en la taxa d’atur, però, Margalef presenta el percentatge més elevat de la comarca, amb un 11,76%, seguit de Bellmunt del Priorat, amb un 9,45%, i Marçà, amb un 9,09%. A l’altre extrem se situen el Lloar, amb una taxa de l’1,96%; Ulldemolins, amb un 2,6%, i Porrera, amb un 4,65%.
Pel que fa al conjunt de Catalunya, l’atur registrat es va situar en 338.246 persones durant el mes d’octubre, la tercera xifra més baixa per a aquest mes des del 2008. Paral·lelament, Catalunya va tornar a batre un rècord d’ocupació, amb 4.032.774 afiliacions a la Seguretat Social. Aquesta xifra representa un increment de 29.540 afiliacions respecte al setembre, un 0,74% més, i de 149.917 en comparació amb l’octubre de l’any passat, un augment del 3,86%.




