L'Informatiu cap de setmana 30-05-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

Falset celebrarà aquest diumenge la sisena edició de la Jornada del Medi Ambient, una proposta oberta,...

Marçà acollirà el proper 28 de juny la primera edició de la cursa de muntanya Testudo 2026, una nova prova...

Dijous, 28 Mai 2026 10:38

El ple de l’Ajuntament de Falset va aprovar aquest dimarts els expedients de cessió d’ús dels espais de la...

Dimecres, 27 Mai 2026 12:00

Aquest dissabte el Masroig celebrarà la catorzena edició de la fira Masroig Vi Solidari, una iniciativa que...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:04

L’Ajuntament de Falset ha organitzat per aquest dissabte al matí una assemblea ciutadana oberta a tota la...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:01

La plaça de la Quartera de Falset acollirà el proper divendres 29 de maig, a les 18 h, l’espectacle Quan parles fas...

Dimarts, 26 Mai 2026 09:18

El clúster vitivinícola català INNOVI i quatre entitats del sector —tres de prioratines, el Celler Masroig, Vinyes...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:58

El Falset Esportiu no va poder passar de l’empat a zero davant del FC Tarraco en el partit d’anada de les semifinals...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:44

Les activitats econòmiques, productes i serveis destinats a satisfer les necessitats dels majors de 55 anys, la coneguda com Silver Economy, es consolida com un factor clau per a la transformació i desenvolupament de les societats, sobretot en entorns rurals, en què el despoblament i la longevitat de la població són un tret característic. Aquest va ser  el fil conductor de la trobada de la Red de Entidades para el Desarrollo Local (REDEL), que es va celebrar a Falset aquest dimecres.

Una setantena de membres, procedents d’arreu de l’Estat, van participar a la jornada, durant la qual s’ha celebrat l’assemblea anual de l’entitat, que per primera vegada ha acollit un municipi de la demarcació de Tarragona, de la mà de la Diputació. “L’aplicació de la innovació en aquests àmbits és del tot necessària i ens ha de permetre abordar els reptes que tenim a l’actualitat, com és el cas del desenvolupament rural”, tal com ha posat de manifest la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, durant la benvinguda institucional, qui ha posat de manifest que els pobles rurals “tenen present, però sobretot tenen futur”.

A la benvinguda també hi van participar  l’alcalde de Falset, Carlos Brull, i la presidenta de REDEL, Carme Casado. Tots ells van ressaltar la importància d’aprofundir en temes que ens preocupen en conjunt i que necessiten d’aquests espais de reflexió i de debat a la recerca de solucions. Durant la seva intervenció, Carlos Brull va posar de manifest que “hem de mantenir els pobles vius perquè la gent hi vulgui viure”, tot destacant l’aposta per activar l’economia i generar noves oportunitats a la comarca. Així mateix, ha assegurat que als pobles petits i en el món rural també hi ha espais per a la innovació”.

La presidenta de REDEL, Carme Casado, va assegurar que “treballem per garantir la igualtat en tots els territoris” sota la premissa “millors llocs de treball per a més persones”, i ha afegit que “compartir experiències és un acte de generositat imprescindible per avançar com a societat”.

Alberto Bokos, expert en aquest àmbit va destacar  durant la conferència que va oferir que “ens trobem en un escenari de canvi demogràfic caracteritzat per un envelliment de la població i hem d’adaptar-nos en tots els sentits”.

La trobada va servir també per compartir experiències, bones pràctiques i projectes futurs de les regions participants, com és el cas el projectes Arrela’t i Activem Pobles. A més, destaquen el nou Centre d’innovació territorial (CIT) que es farà a Falset properament, fruit de la col·laboració entre la Diputació de Tarragona i el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, i el projecte RuralSilverHubS, que pretén dinamitzar zones rurals amb propostes emprenedores per a millorar la qualitat de vida de la població Silver. Aquest projecte comptarà amb finançament europeu (programa Interreg Sudoe) i s’iniciarà el proper mes de juny.

WhatsApp_Image_2025-05-21_at_12.23.58_1.jpg

Publicitat