Butlletí informatiu 21-10-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

La implantació de grans infraestructures energètiques continua generant debat i mobilització al territori. La...

  L’Ajuntament de Falset ha iniciat aquesta setmana una nova ronda de trobades amb els veïns i veïnes dels...

Dimarts, 20 Octubre 2026 12:06

El Consell Comarcal del Priorat organitza, del 21 d'octubre al 13 de novembre, les jornades «Veus contra l'odi», una...

Dimarts, 20 Octubre 2026 11:47

Porrera celebrarà aquest dissabte, 24 d’octubre, una nova edició del Tasta Porrera, una jornada dedicada a donar a...

Dimarts, 20 Octubre 2026 09:46

La borrasca Adam s’ha deixat notar al Priorat, tot i que no ha provocat incidències destacades. Al contrari, el...

Dimarts, 20 Octubre 2026 09:03

El Falset Esportiu va sumar el primer punt de la temporada després d’empatar a un gol al camp del Mas Iglesias de...

Dilluns, 19 Octubre 2026 09:42

  L’Àrea Bàsica de Serveis Socials del Consell Comarcal del Priorat ha posat en marxa Grans Brots, un...

Divendres, 16 Octubre 2026 12:10

Fins al 15 de novembre, una vintena d’establiments participen en les segones jornades gastronòmiques de la Cuina del...

Dijous, 15 Octubre 2026 11:46

Les pluges d’aquesta setmana han tingut poc impacte en l’estat de les reserves dels embassaments del Priorat. Després de diversos mesos amb precipitacions escasses, el nivell dels pantans ha anat disminuint progressivament. Tot i això, les reserves es mantenen encara en uns nivells força bons gràcies, sobretot, a les pluges abundants de finals de l’any passat i principis d’enguany.

Actualment, l’embassament de Siurana se situa al 73,36% de la seva capacitat. Al llarg d’aquest estiu, però, el volum d’aigua emmagatzemada ha disminuït en gairebé tres punts i mig.

Més acusada ha estat la davallada a l’embassament dels Guiamets, que actualment es troba al 71,32% de la seva capacitat. En només dos mesos, el pantà ha perdut prop de 15 punts, ja que a finals de juny se situava al voltant del 86%.

Malgrat aquest descens, la situació actual contrasta notablement amb la d’anys anteriors, marcats per la sequera. De fet, cal recordar que el passat mes de març l’embassament dels Guiamets va arribar a sobreïxir, un fet excepcional que només s’ha produït tres vegades al llarg de la seva història.

pantano.jpeg 

Publicitat