L’Associació Prioritat es mostra disconforme amb la decisió del departament de Territori i Sostenibilitat de què l’entitat no pugui participar en la Taula del Siurana- Riudecanyes. La presidenta de Prioritat, Pilar Just, considera que l’associació “representa una part molt important de la societat civil prioratina” i creu que hi han de poder dir la seva i “tenir-hi, almenys, veu”.
A més a més, Just també destacava que “un dels apartats del dossier de la candidatura fa referència a la situació de la conca del Siurana i en la manera com podem recuperar-la”.
Just explicava que segons Territori, la part prioratina ja està prou representada malgrat que els altres membres participants a la taula, com el Consell Comarcal del Priorat, la Plataforma en defensa del riu Siurana, Unió de Pagesos o l’entitat ecologista GEPEC, entre d’altres, han demanat que Prioritat pugui formar part de les negociacions. “No entenem com és que el departament de Territori diu que no quan és una petició conjunta de la resta de participants a la Taula”, apuntava la presidenta de Prioritat.
Amb tot, des de Prioritat esperen que la Taula del Siurana- Riudecanyes serveixi per poder retornar la vida a la conca del Siurana. “Espero i desitjo que la negociació decanti cap a la part prioratina”, afirmava Just, que afegia que “per molt petit que sigui el territori, per poca gent que visqui al Priorat, hem de fer viable la conca del Siurana, viable en el sentit de donar-li vida”. Aquesta postura, no vol dir, segons la presidenta de Prioritat, que “diguem no a tot”, sinó que “volem que hi hagi vida al Siurana. És aquí on hem d’encetar les negociacions”.




