L'Informatiu cap de setmana 30-05-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

Falset celebrarà aquest diumenge la sisena edició de la Jornada del Medi Ambient, una proposta oberta,...

Marçà acollirà el proper 28 de juny la primera edició de la cursa de muntanya Testudo 2026, una nova prova...

Dijous, 28 Mai 2026 10:38

El ple de l’Ajuntament de Falset va aprovar aquest dimarts els expedients de cessió d’ús dels espais de la...

Dimecres, 27 Mai 2026 12:00

Aquest dissabte el Masroig celebrarà la catorzena edició de la fira Masroig Vi Solidari, una iniciativa que...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:04

L’Ajuntament de Falset ha organitzat per aquest dissabte al matí una assemblea ciutadana oberta a tota la...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:01

La plaça de la Quartera de Falset acollirà el proper divendres 29 de maig, a les 18 h, l’espectacle Quan parles fas...

Dimarts, 26 Mai 2026 09:18

El clúster vitivinícola català INNOVI i quatre entitats del sector —tres de prioratines, el Celler Masroig, Vinyes...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:58

El Falset Esportiu no va poder passar de l’empat a zero davant del FC Tarraco en el partit d’anada de les semifinals...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:44

L’atur va augmentar en 3 persones al Priorat durant el mes d’octubre. Això fa que actualment hi hagi 287 persones sense feina a la nostra comarca, el que representa una taxa d’atur del 6,8%, un percentatge força baix que feia anys que no s’assolia.

Per municipis, on l’atur puja més és a Falset, on 3 persones es van quedar sense feina el mes passat. Destaquen, també, Bellmunt, el Molar i la Vilella Baixa on l’atur va augmentar en dues persones. Per contra, durant el setembre el nombre d’aturats baixar a Poboleda i Ulldemolins, on dues persones de cada municipi es van incorporar al mercat laboral.

Falset, en tant que és el municipi més gran de la comarca, és el que concentra més persones en situació d’atur. En total, 101. El segueixen Cornudella amb 32, Marçà amb 28, el Masroig amb 13 i el Molar amb 11. A la banda contrària hi trobem la Morera de Montsant, amb tan sols una persona sense feina, i la Torre de Fontaubella i la Vilella Alta amb 3.

Si ens fixem en la taxa d’atur registrat, però, els municipis que tenen un percentatge d’aturats més elevat són Margalef amb el 14,63%, Marçà amb un 10,65% i la Figuera amb 10,26%. La resta de municipis se situen per sota del 10% i destaquen la Morera amb un 1,23%, Porrera amb un 3,15% i Bellmunt amb el 3,85%.

En el conjunt de Catalunya, es va registrar un descens interanual de l’atur de 10.344 persones (-3,1%), fet que situa en 324.495 els homes i dones sense ocupació a Catalunya, la xifra més baixa en un mes d’octubre des de l’any 2007. Pel que fa a l’afiliació a la Seguretat Social, es va registrar un increment mensual de 19.205 (+0,50%), i això implica que ara hi ha 3.882.857afiliacions a Catalunya.

Publicitat