Butlletí informatiu 27-05-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

Falset celebrarà aquest diumenge la sisena edició de la Jornada del Medi Ambient, una proposta oberta,...

Marçà acollirà el proper 28 de juny la primera edició de la cursa de muntanya Testudo 2026, una nova prova...

Dijous, 28 Mai 2026 10:38

El ple de l’Ajuntament de Falset va aprovar aquest dimarts els expedients de cessió d’ús dels espais de la...

Dimecres, 27 Mai 2026 12:00

Aquest dissabte el Masroig celebrarà la catorzena edició de la fira Masroig Vi Solidari, una iniciativa que...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:04

L’Ajuntament de Falset ha organitzat per aquest dissabte al matí una assemblea ciutadana oberta a tota la...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:01

La plaça de la Quartera de Falset acollirà el proper divendres 29 de maig, a les 18 h, l’espectacle Quan parles fas...

Dimarts, 26 Mai 2026 09:18

El clúster vitivinícola català INNOVI i quatre entitats del sector —tres de prioratines, el Celler Masroig, Vinyes...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:58

El Falset Esportiu no va poder passar de l’empat a zero davant del FC Tarraco en el partit d’anada de les semifinals...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:44

Falset és un dels nous municipis inclosos al mapa de zones vulnerables per nitrats que ha elaborat l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA). L’alcalde de Falset, Carlos Brull, afirmava que el pou de Valenciana és el més vulnerable a la presència de nitrats i que és per això que s’ha inclòs el municipi al mapa.

Brull explicava que el 2015 el pou va superar el nivell permès de nitrats i això va obligar a tancar-lo temporalment. “L’Ajuntament d’aleshores va prendre les mesures corresponents i per això vam instal·lar una planta de tractament dels nitrats que va reduïr els nivells de nitrats a l’aigua”, apuntava.

La planta de tractament de nitrats ha aconseguit reduïr el volum de nitrats a l’aigua a 0,12 miligrams per litre, molt per sota dels 0,50 que marquen les autoritats sanitàries i, per tant, segons l’alcalde no cal patir per un volum elevat de nitrats.

En el conjunt de Catalunya, l’ACA ha proposat la designació de 45 nous municipis com a zones vulnerables d’un total de 21 comarques i mantenir en la mateixa situació a la resta de localitats que fins ara estan incloses en zones vulnerables de contaminació per nitrats.

Des de la Generalitat s’afirma que amb les dades de seguiment dels darrers anys, els canvis han estat “poc significatius” en la qualitat de les aigües subterrànies, per la qual cosa les localitats que ja hi havia al mapa s'han mantingut en la mateixa situació.

La revisió s'ha fet a partir de l'informe quadriennal 2012-2015, dels resultats de les xarxes de control dels Programes de Seguiment i Control duts a terme per l'ACA fins al 2018 i de les dades de nitrats provinents del Programa de vigilància i control sanitari de les aigües de consum humà de Catalunya del Departament de Salut.

diposits 2

Publicitat