Butlletí informatiu 27-05-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

El ple de l’Ajuntament de Falset va aprovar aquest dimarts els expedients de cessió d’ús dels espais de la...

Aquest dissabte el Masroig celebrarà la catorzena edició de la fira Masroig Vi Solidari, una iniciativa que...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:04

L’Ajuntament de Falset ha organitzat per aquest dissabte al matí una assemblea ciutadana oberta a tota la...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:01

La plaça de la Quartera de Falset acollirà el proper divendres 29 de maig, a les 18 h, l’espectacle Quan parles fas...

Dimarts, 26 Mai 2026 09:18

El clúster vitivinícola català INNOVI i quatre entitats del sector —tres de prioratines, el Celler Masroig, Vinyes...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:58

El Falset Esportiu no va poder passar de l’empat a zero davant del FC Tarraco en el partit d’anada de les semifinals...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:44

El dissabte 30 de maig se celebrarà al Teatre l'Artesana la 3a edició de l'espectacle Dansant amb les estrelles, que...

Divendres, 22 Mai 2026 10:55

L’església de la Nativitat de Maria de Cabacés serà l’escenari el proper diumenge dia 31, a partir de les 18.30 h, de...

Dijous, 21 Mai 2026 10:28

Aquest cap de setmana Falset celebra una de les seves festes per excel·lència. L’encamisada. Com cada any, falsetans i falsetanes tornaran a vestir-se amb les robes tradicionals i recorreran els carrers del poble amb cavalleria i carruatges. Com ja és habitual, s’espera que més d’una cinquantena de cavalleries participi en la Festa.

El president del Centre d’Estudis Falsetans, Anton Vidal, explicava, en declaracions a Ràdio Falset, que ja ho tenen tot a punt i destacava com a novetat el fet que l’organització de l’Encamisada ha adquirit un carro per portar la figura de Sant Antoni.

Com cada any les desfilades de l’Encamisada arrencaran des de davant del celler cooperatiu. Aquest dissabte a les 19:30h i diumenge a les 11 del matí. Cal destacar, també, que enguany l’Encamisada comptarà amb la presència de la pubilla de les comarques tarragonines, i la pubilla i l’hereu de les comarques lleidatanes. 

Una altra de les novetats d’enguany és que s’ha celebrat una reunió prèvia amb els participants a l’Encamisada amb l’objectiu d’explicar tot el dispositiu de seguretat per a la festa. “Vam decidir fer aquesta reunió per informar a la gent que tard o d’hora, per temes de seguretat, s’hauran de realitzar inscripcions i establir un responsable de cada carro”, explicava Vidal.

Un dels temes més comentats en la reunió va ser també la qüestió de la pujada de la Quartera. Des de l’organització es demana als participants que no pugin corrents i als espectadors que respectin l’espai per on han de passar els carros. Segons Vidal “la Quartera pot portar algunes situacions de perill i des de l’organització ho volem evitar”.

Possible manifestació animalista

Durant aquesta setmana, i igual que l’any passat, ha corregut el rumor per Falset sobre una possible manifestació animalista durant l’Encamisada. Vidal va destacar que de moment no en té notícia però que en cas que hi siguin no creu que, precisament, els animals que participen a l’Encamisada siguin víctimes de maltractaments. “Si es volen manifestar, i a més, van vestits amb la vestimenta de l’Encamisada, fins i tot es poden incorporar a la rua”, va sentenciar.

A banda de les rues, els actes de l’Encamisada començaran demà dissabte a les 13h amb el repic de campanes i l’enlairada de coets, a les 20h tindrà lloc el pregó a la plaça de l’església i diumenge al matí hi haurà la benedicció d’animals i l’esmorzar popular a les 8:30h. Com ja és tradició, durant la Missa Major es ballarà la jota de Falset i es beneiran els panets de Sant Antoni, el preu dels quals s’incrementa i, enguany, una bossa de dos panets val 5€.

IMG 20170115 WA0023

Publicitat