Butlletí informatiu 27-05-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

Falset celebrarà aquest diumenge la sisena edició de la Jornada del Medi Ambient, una proposta oberta,...

Marçà acollirà el proper 28 de juny la primera edició de la cursa de muntanya Testudo 2026, una nova prova...

Dijous, 28 Mai 2026 10:38

El ple de l’Ajuntament de Falset va aprovar aquest dimarts els expedients de cessió d’ús dels espais de la...

Dimecres, 27 Mai 2026 12:00

Aquest dissabte el Masroig celebrarà la catorzena edició de la fira Masroig Vi Solidari, una iniciativa que...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:04

L’Ajuntament de Falset ha organitzat per aquest dissabte al matí una assemblea ciutadana oberta a tota la...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:01

La plaça de la Quartera de Falset acollirà el proper divendres 29 de maig, a les 18 h, l’espectacle Quan parles fas...

Dimarts, 26 Mai 2026 09:18

El clúster vitivinícola català INNOVI i quatre entitats del sector —tres de prioratines, el Celler Masroig, Vinyes...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:58

El Falset Esportiu no va poder passar de l’empat a zero davant del FC Tarraco en el partit d’anada de les semifinals...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:44

Els alcaldes de Móra d'Ebre, Gandesa i Falset estudien mancomunar serveis per poder millorar la seva prestació entre els seus veïns i veïnes. Aquest és un dels temes que es va posar sobre la taula en la darrera reunió que Joan Piñol (Móra d’Ebre), Carles Luz (Gandesa) i Carlos Brull (Falset) van mantenir a l’Ajuntament de Falset, reunió que s’emmarca en les trobades periòdiques entre els tres consistoris iniciades durant la passada legislatura.

Els alcaldes consideren que determinats serveis, com la recollida de la brossa, tenen un cost molt elevat que no es correspon amb la qualitat del servei que espera la ciutadania. En concret sobre la gestió de residus, apunten que les incidències en les deixalleries i àrees de transferència i en la mateixa prestació del servei són freqüents i no es resolen d’una manera estable i a llarg termini. En aquest sentit, estudien alternatives per millorar la prestació del servei que passarien per una gestió i solució mancomunada.

Els ajuntaments de Móra d’Ebre, Gandesa i Falset també creuen que mancomunar serveis pot ser, a escala local, una via a tenir molt en compte en el pla d’acció de l’Agenda 2030, especialment en el que respecta a transició energètica, producció i consum responsable i comunitats sostenibles.

Transports, salut i despoblament

Al marge de mancomunar serveis, els alcaldes Joan Piñol, Carles Luz i Carlos Brull van abordar altres qüestions en la seva darrera reunió, algunes de les quals són recurrents. Una d’aquestes és la connexió amb tren del territori amb el Camp de Tarragona i Barcelona. A la ja denunciada manca d’inversió en la línia R15, s’hi suma ara la preocupació per la reducció en l’oferta de desplaçaments.

També es va posar damunt la taula la necessitat que les comarques de la Ribera d’Ebre, el Priorat i la Terra Alta siguin presents en els òrgans d’administració de Salut Terres de l’Ebre, la nova entitat de dret públic encarregada de la gestió de l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre, l’hospital de referència del territori.

A banda d’aquestes dues qüestions, els alcaldes de les tres capitals de comarca també van posar el focus en el despoblament. Si bé són molts els agents que s’han d’involucrar en trobar solució a aquesta problemàtica, els tres alcaldes coincideixen en el fet que cal estudiar i impulsar iniciatices localment, així com defensar l’adequada prestació de serveis en els seus municipis, un factor clau per evitar el despoblament en comarques com la Ribera d’Ebre, el Priorat i la Terra Alta.

Per últim, els alcaldes Joan Piñol, Carles Luz i Carlos Brull també van fer balanç de les afectacions provocades pel pas del temporal Glòria la setmana passada.

Reunió Alcaldes Falset Móra Gandesa

Publicitat