L'Informatiu cap de setmana 30-05-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

Falset celebrarà aquest diumenge la sisena edició de la Jornada del Medi Ambient, una proposta oberta,...

Marçà acollirà el proper 28 de juny la primera edició de la cursa de muntanya Testudo 2026, una nova prova...

Dijous, 28 Mai 2026 10:38

El ple de l’Ajuntament de Falset va aprovar aquest dimarts els expedients de cessió d’ús dels espais de la...

Dimecres, 27 Mai 2026 12:00

Aquest dissabte el Masroig celebrarà la catorzena edició de la fira Masroig Vi Solidari, una iniciativa que...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:04

L’Ajuntament de Falset ha organitzat per aquest dissabte al matí una assemblea ciutadana oberta a tota la...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:01

La plaça de la Quartera de Falset acollirà el proper divendres 29 de maig, a les 18 h, l’espectacle Quan parles fas...

Dimarts, 26 Mai 2026 09:18

El clúster vitivinícola català INNOVI i quatre entitats del sector —tres de prioratines, el Celler Masroig, Vinyes...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:58

El Falset Esportiu no va poder passar de l’empat a zero davant del FC Tarraco en el partit d’anada de les semifinals...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:44

Per segon any consecutiu, i en el marc del projecte MENTORA que impulsa la Fundació Bofill, l’Oficina Jove del Priorat cerca persones voluntàries per ser mentores d’adolescents de 3r i 4t d’ESO, i com a novetat d’aquest any, també d’alumnat de secundària postobligatòria durant el curs escolar 2025-2026. L’objectiu és  acompanyar a aquests joves en un procés d’informació, reflexió i presa de decisions per tal d’animar-los a continuar estudiant més enllà de l’educació secundària obligatòria.

L’acompanyament als joves no és resposabilitat única de les persones voluntàries que s’apuntin a la iniciativa, ja que aquestes, a qui s’assignarà un o una adolescent, rebran formació i disposaran, també, d’acompanyament durant la seva acció. Les sessions de mentoria tindran lloc en equipaments municipals dels diferents ajuntaments de la comarca o bé al Consell Comarcal del Priorat i es basaran en trobades informals per conversar i fer activitats, sortides i visites que permetin a l’adolescent reflexionar, motivar-se i prendre decisions.

I és que l’abandonament escolar prematur continua sent un repte important al nostre país, ja que afecta a gairebé un 14% de l’alumnat català i té un impacte directe en les oportunitats formatives, laborals i en el desenvolupament personal i econòmic dels joves.

Per tot això, des de l’oficina Jove del Priorat animen a participar en el projecte tant als joves de la comarca com a les persones interessades en fer de mentores. Per fer-ho tan sols cal posar-se en contacte amb l’oficina i allà es donarà tota la informació necessària.

Captura_de_Pantalla_2025-09-03_a_les_9.44.49.png

Publicitat