L'Informatiu cap de setmana 30-05-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

Falset celebrarà aquest diumenge la sisena edició de la Jornada del Medi Ambient, una proposta oberta,...

Marçà acollirà el proper 28 de juny la primera edició de la cursa de muntanya Testudo 2026, una nova prova...

Dijous, 28 Mai 2026 10:38

El ple de l’Ajuntament de Falset va aprovar aquest dimarts els expedients de cessió d’ús dels espais de la...

Dimecres, 27 Mai 2026 12:00

Aquest dissabte el Masroig celebrarà la catorzena edició de la fira Masroig Vi Solidari, una iniciativa que...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:04

L’Ajuntament de Falset ha organitzat per aquest dissabte al matí una assemblea ciutadana oberta a tota la...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:01

La plaça de la Quartera de Falset acollirà el proper divendres 29 de maig, a les 18 h, l’espectacle Quan parles fas...

Dimarts, 26 Mai 2026 09:18

El clúster vitivinícola català INNOVI i quatre entitats del sector —tres de prioratines, el Celler Masroig, Vinyes...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:58

El Falset Esportiu no va poder passar de l’empat a zero davant del FC Tarraco en el partit d’anada de les semifinals...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:44

El conseller d’Esports de la Generalitat de Catalunya, Berni Àlvarez, va visitar el passat dijous la seu del Consell Comarcal del Priorat per escenificar la reactivació dels Jocs Esportius Escolars de Catalunya i el Pla Català d’Esport a l’Escola a la comarca. A la trobada es va reunir amb representants de l’ens comarcal i alcaldes i alcaldesses prioratins,  el secretari general d’Esports, Abel Garcia, i el president de la Unió de Consells Esportius de Catalunya (UCEC),  Jaume Domingo.

Tal i com destaca el president del Consell Comarcal del Priorat, Sergi Méndez, és molt important que es puguin reprendre les activitats esportives escolars i populars. “Pensem que és un dia per estar contents ja que, per fi, després de massa temps, podrem recuperar l’activitat esportiva, tant per a les escoles com per a altres col·lectius de la comarca”, explica en declaracions a Ràdio Falset.

Segons Méndez, aquesta recuperació de l’activitat esportiva és fruit del treball i esforç que durant molts mesos han realitzat diversos agents de la comarca: “gràcies a l’impuls d’alcaldes i alcaldesses, de les entitats esportives i de les associacions de famílies de les escoles de la comarca s’ha pogut fer tota questa feina de consens i col·laboració per poder cobrir aquest greuge que teníem a nivell comarcal”.

Així doncs,  a partir de l’any nou, la UCEC assumirà la gestió de les activitats esportives a la comarca mentre que el Consell Comarcal donarà suport tècnic i facilitarà un espai permanent per al desenvolupament de l’activitat. Méndez espera que “si bé al gener ha de començar a funcionar tot aquest nou engranatge, suposo que necessitarem una mica més de temps per acabar de donar-hi forma i concretar-ho tot per poder oferir un programa d’activitats com més aviat millor”.

La nostra comarca era l’única de Catalunya que no tenia activitat esportiva escolar ni popular després de que el Consell Esportiu del Priorat (CEP) deixés de funcionar ara fa més de 10 anys. La represa de l’activitat és un primer pas per a la reactivació del CEP, si bé aquest organisme segueix tenint un deute econòmic que mai no s’ha sufragat. “El Consell Esportiu no està operatiu ja que té un important deute econòmic degut a la mala gestió que s’en va fer al seu dia”, afirma el president del Consell Comarcal que remarca, també, que “des de la conselleria d’Esports de la Generalitat es van comrpometre a seguir treballant per desllorigar tot aquest enrenou i desgavell, i acabar d’aclarir que es el que va passar”. Així mateix, Méndez, recorda que el CEP “és un organisme autònom i independent del Consell Comarcal del Priorat”.

Foto: El conseller, Berni Álvarez, amb el secretari general d’Esports, el president del Consell Comarcal del Priorat i el president de la UCEC.

WhatsApp_Image_2024-12-05_at_11.36.01.jpeg

Publicitat