L'Informatiu cap de setmana 30-05-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

Falset celebrarà aquest diumenge la sisena edició de la Jornada del Medi Ambient, una proposta oberta,...

Marçà acollirà el proper 28 de juny la primera edició de la cursa de muntanya Testudo 2026, una nova prova...

Dijous, 28 Mai 2026 10:38

El ple de l’Ajuntament de Falset va aprovar aquest dimarts els expedients de cessió d’ús dels espais de la...

Dimecres, 27 Mai 2026 12:00

Aquest dissabte el Masroig celebrarà la catorzena edició de la fira Masroig Vi Solidari, una iniciativa que...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:04

L’Ajuntament de Falset ha organitzat per aquest dissabte al matí una assemblea ciutadana oberta a tota la...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:01

La plaça de la Quartera de Falset acollirà el proper divendres 29 de maig, a les 18 h, l’espectacle Quan parles fas...

Dimarts, 26 Mai 2026 09:18

El clúster vitivinícola català INNOVI i quatre entitats del sector —tres de prioratines, el Celler Masroig, Vinyes...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:58

El Falset Esportiu no va poder passar de l’empat a zero davant del FC Tarraco en el partit d’anada de les semifinals...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:44

El conseller d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, David Mascort, ha visitat aquest matí la comraca del Priorat per conèixer de primera mà com està anant la verema en aquesta zona i quins han estat els efectes de la sequera sobre la collita d’enguany.

El Conseller Mascort ha mostrat el suport del Govern als viticultors davant els efectes de la sequera i les pèrdues que els ha ocasionat, que en el cas de la DO Montsant se situen en una davallada de la producció al voltant del 35%. Mascort ha emplaçat als agricultors a demanar els ajuts adreçats a la vinya que poden arribar fins a 45.000 euros en el cas d’explotacions professionals perquè Catalunya, ha dit, no es pot permetre perdre cap pagès.

“Els productors s’han de poder guanyar la vida i, per tant, fem molts esforços en la comercialització i en què el raïm es pagui al preu que s’ha de pagar perquè, en definitiva, els productors puguin sobreviure. No ens podem permetre el luxe de predre ni un sol pagès ni una sola pagesa”, ha afirmat el conseller.

Pel que fa a la gestió de l’aigua a la comarca del Priorat, Mascort ha recordat que l’ACA té previst iniciar, pròximament, els primers tràmits per executar les obres de millora de la xarxa de subministrament de Torroja, Poboleda, Gratallops i Porrera, coneguda com a Topograpo i pressupostada en 1 milió d’euros. A l’hora també treballa per poder reutilitzar l’aigua que surt de la depuradora de Reus i així poder reduïr el volum d’aigua que es transvassa des de l’embassament de Siurana cap al de Riudecanyes. “Estem treballant en diverses alternatives per tal que hi hagi més aigua i que no calgui traslladar més aigua cap a Riudecanyes, la qual cosa permetria tenir més aigua a Siurana per poder garantir l’abastament i el reg d’aquests municipis del Priorat”, ha explicat.

Durant la visita, Mascort ha visitat el celler Venus- Universal, a Falset, ha conegut el projecte de la Vinícola del Priorat, l’únic celler cooperatiu de la DOQ Priorat, i la Destil·leria-Celler Priorat, a Bellmunt, dedicada a l’elaboració de vermuts, ratafia i altres destil·lats.

*Foto: El conseller Mascort durant la visita al celler Venus, la Universal a Falset

mascortsara

Publicitat