Butlletí informatiu 30-09-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

La Biblioteca Salvador Estrem i Fa de Falset ha presentat la programació d’activitats prevista per aquest mes...

Falset acollirà els propers 3 i 4 d’octubre les Jornades en defensa dels rius: el cas del Siurana i el Cahabón, una...

Dijous, 01 Octubre 2026 09:04

El Govern de la Generalitat ha aprovat una inversió de més de 4,1 milions d’euros per fer realitat el Celler de...

Dimarts, 29 Setembre 2026 18:33

El proper 6 d’octubre arrenca un nou curs de Coneixement de la Societat Catalana i el seu Marc Jurídic i de...

Dimarts, 29 Setembre 2026 18:21

Fa uns dies es va anunciar el naixement de l’Associació de Petits Oleïcultors del Priorat, que agrupa diversos...

Dilluns, 28 Setembre 2026 11:29

El Parc Natural de la Serra de Montsant tanca aquest diumenge, 4 d’octubre, el cicle de concerts amb l’arpista i...

Dilluns, 28 Setembre 2026 11:16

El Centre d’Innovació Territorial (CIT) de Falset, ubicat al Castell de Falset - Museu Comarcal, acollirà aquest...

Dilluns, 28 Setembre 2026 11:00

El Priorat Nord va estrenar la temporada amb un empat a quatre gols a casa davant del Ponent Futsal Alcarràs. Els...

Dilluns, 28 Setembre 2026 09:55

La nit ha estat la gran aliada dels Bombers a l’hora de combatre els incendis forestals que es van declarar ahir a la tarda a Cabacés i a Porrera. La baixada de les temperatures i la disminució de la intensitat del vent han fest canviar la perspectiva dels Bombers, que ahir a la nit eren molt pessimistes i preveien que el foc de Cabacés avancés cap a la Serra de Montsant. Durant la nit, ha augmentat el perímetre i s'ha prioritzat la cua i el flanc dret que era el que més preocupava per la seva proximitat a la serra del Montsant.

Des de bon matí, a més, s’han activat els mitjans aeris, que se sumen a les 62 dotacions, 26 vehicles d'aigua i un total de 191 efectius, que hi ha sobre el terreny. A hores d’ara, els bombers calculen que l’incendi de Cabacés ha cremat prop de 107 ha.

Pel que fa a l’incendi de Porrera, la situació és molt millor. Ahir a la nit es va aixecar el confinament a la població i els bombers ja el tenen perimetrat, per la qual cosa, esperen que es pugui donar per estabilitzat aquest matí.

Els incendis han provocat també el tall de diverses carreteres, com ara la T-702, entre la Vilella Baixa i Cabacés i la T-710, també a l’alçada de la Vilella, per la qual cosa, tal i com ha informat el Consell Comarcal del Priorat, se n’ha vist afectat el transport escolar dels municipis d’aquesta zona. També està talla la TP-7403, entre Porrera i Torroja.

Finalment, també s’han restringit tots els accessos al Parc Natural de Montsant per facilitar les feines d’extinció dels incendis als Bombers.

Imatge aèria de l'incendi de Cabacés aquest matí (Foto: Bombers).

GXVXcLJXwAABj10-1.jpeg

Publicitat