Informatiu cap de Setmana 08-08-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

  El proper 26 d’agost, Falset serà l’escenari de la sortida de la cinquena etapa de la Vuelta. Una de les...

Divendres, 07 Agost 2026 12:26

  Els consells comarcals rurals de la demarcació de Tarragona, és a dir, els del Priorat, la Terra Alta, la...

Divendres, 07 Agost 2026 11:57

L’Associació Cultural La Clavellinera organitza, aquest dimarts 11 d’agost, una nova edició del taller dedicat a La...

Divendres, 07 Agost 2026 11:38

El modista i artista falsetà Josep Ahumada serà enguany l'encarregat de pronunciar el pregó de la Festa Major. A Ràdio...

Dijous, 06 Agost 2026 12:04

  El Priorat es prepara per viure dimecres vinent, 12 d'agost, un dels esdeveniments astronòmics més...

Dijous, 06 Agost 2026 10:56

L’atur va augmentar en 20 persones al Priorat durant el mes de de juliol. Això fa que, actualment, a la comarca...

Dijous, 06 Agost 2026 09:21

  El Consell Comarcal del Priorat ha presentat al·legacions al Pla territorial sectorial per a la...

Dimarts, 04 Agost 2026 18:59

Els Bombers de la Generalitat han donat per controlat l’incendi que es va declarar ahir a la tarda a Porrera i que durant unes hores va obligar a confinar la població de forma preventiva a causa del fum. Així mateix, també tenen perimetrat i en bona part estabilitzat l’incendi de Cabacés, que ha cremat unes 110 hectàrees.

La simultaneïtat dels incendis ha suposat un gran esforç per al cos de Bombers que, sobretot la tarda i vespre de dijous, va haver-hi de destinar molts recursos. La consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlón, ha visitat el Priorat aquest divendres i ha agraït la feina dels equips d’emergència. Així mateix, Parlón ha afirmat que “el Govern treballarà per millorar la situació de fons i donar suport als municipis”.

I és que tot indica que tan l’incendi de Porrera com el de Cabacés han estat causats per la caiguda d’una línia elèctrica de mitja tensió que travessa la comarca. Segons Miquel Àngel Garcia, cap regional en funcions dels Agents Rurals de l’àrea de Tarragona, “tenim indicis que la causa dels incendis han estat diverses avaries en una línia elèctrica, que curiosament és la mateixa, però amb 15km de distància. Això, juntament amb el fort vent que afectava la zona va propiciar l’origen dels incendis”.

Tan l’alcalde de Cabacés com el de Porrera desconeixen si la línia elèctrica té un manteniment adequat i les franges de seguretat són les permeses però coincideixen en què l’actual infraestructura no és l’adequada: “Jo no m’atreveixo a dir si es compleix la normativa o no, però el que està clar és que la xarxa d’aquí a la comarca es troba en una situació precària”, afirma l’alcalde de Cabacés, Jaume Pujals.

Per la seva banda, el batlle de Porrera, Joan Carles Garcia, recorda que “l’any passat ja ens vam trobar amb un incendi similar originat a prop de la línia elèctrica que no va anar a més gràcies a la ràpida intervenció dels bombers”. “No sé si les mesures que s’apliquen avui dia responen a la realitat que es viu al territori, que pateix una forta sequera i on, per tant, és més fàcil que s’origini un incendi”, afegeix.

En aquest sentit, els dos alcaldes també es queixen de la nul·la gestió forestal que hi ha al territori. “La gestió forestal és pràcticament inexistent. Si ho sumem a altres variables com la falta d’aigua i l’abandonament dels camps, ens trobem amb situacions com la que estem vivint avui”, afirma Garcia, que afegeix que “és una nova realitat, que cada cop s’agreuja més a causa del canvi climàtic. Avui dia, els nostres boscos són un perill”. Així mateix, Pujals destaca que “tot i la important tasca que es fa des del Parc Natural i els ajuntaments, no n’hi ha prou. Cal més inversió per part de les administracions, sobretot per conservar la pagesia, que és clau per prevenir grans incendis”.

Vista aèria de l'incendi de Cabacé. Foto: Agents rurals.

GXWRWueWoAAKzZt.jpeg

Publicitat