Benvinguts al butlletí intersetmanal de Ràdio Falset

La Fira del Vi de Falset d’aquest 2018 batrà el rècord de cellers participants en aquesta 23ª edició. Un total de 75 bodegues, dos més que en les edicions de 2016 i 2017. Aquesta setmana hem conegut algunes de les principals novetats de l’edició d’enguany.

 

 

La principal novetat d’aquest 2018 és que la Fira obrirà al públic, per primer cop, el divendres 4 de maig a la tarda, amb la qual cosa ja serà possible degustar vins a peu de carrer a Falset des de les 18 hores. Aquell mateix vespre, s’ha previst un acte lúdic i festiu del certamen, que té com a motiu central l’efemèride del 125è aniversari de l’arribada de la plaga de la fil·loxera al Priorat, que es commemora justament aquest 2018. L’acte comptarà amb la participació de diversos elements festius, entre els quals destaquen les espectaculars figures de la festa de la fil·loxera de Sant Sadurní d’Anoia.

Els estands de Fira del Vi de Falset seran oberts divendres a la tarda (a partir de les 18.00) i dissabte i diumenge (de les 11.00 a les 21.00). Pel que fa als 75 cellers inscrits, es manté una proporció similar a la dels darrers anys pel que fa a les denominacions d’origen: un 60% pertanyen a la DOQ Priorat i un 40% a la DO Montsant. D’aquests 75 cellers participants a la Fira, són fins a 68 els que tindran estand al carrer Falset, mentre que els que no en tindran participaran en els tastos adreçats a professionals i “wine lovers” que s’han programat al llarg del certamen.

La inauguració oficial i institucional de la Fira tindrà lloc el dissabte 5 de maig les 12 del migdia al Teatre de L’Artesana i comptarà amb un homenatge a persones i institucions que han estat fonamentals en el desenvolupament vitivinícola dels darrers anys. Entre d’altres, els homenatjats seran: el Celler del Masroig i la Vinícola del Priorat (que acaben de celebrar el seu centenari), els vinaters Francesc Capafons i August Vicent; la vinatera Assumpció Peira, a títol pòstum, i Josep “Pitu” Roca, que des del restaurant del Celler de Can Roca sempre ha estat un defensor aferrissat dels vins i de la comarca del Priorat.

Fi noti

La DO Montsant ha organitzat des de diumenge i fins avui dimecres la segona missió inversa prevista per aquest 2018. Un grup d’importadors i comunicadors provinents de Suïssa, que han passat tres dies a la comarca coneixent les peculiaritats del territori i dels vins Montsant. Així doncs, els participants han pogut gaudir d’una masterclass introductòria per donar-los a conèixer els principals projectes que porta a terme actualment la DO, com són el projecte de zonificació i el de caracterització de garnatxes i carinyenes, gràcies a un tast que va anar a càrrec del VITEC.

El passat dilluns van realitzar visita al territori, que va servir per explicar les varietats històriques de la zona i, també, per parlar sobre la diversitat paisatgística de la comarca i més tard van poder visitar alguns dels cellers de la DO perquè els poguessin explicar els seus projectes vinícoles. Ahir dimarts, es va celebrar un showroom dissenyat perquè el grup visitant faci contacte amb els productors que conformen la DO Montsant.

Fi noti

L’Ajuntament de Falset va aprovar en el ple del passat divendres la modificació de l’ordenança fiscal que regula l’aplicació de fems, purins i fangs de depuració. L’alcalde amb funcions, Carlos Brull, explicava el contingut de l’ordenança.

Tall carlos

En el ple també es van aprovar les festes locals per l’any 2019 , que seran el 21 de gener i el 16 d’agost, i la separació del consorci Localret, que ofereix assistència als ajuntaments en l’àmbit de les telecomunicacions. Justificava la decisió la regidoraNúria Borja

Tall Núria

Així mateix, també es va aprovar una moció presentada per l’alcaldia en què es demana l’alliberament dels presos polítics, el retorn dels exiliats i la deriva autoritària de l’Estat espanyol.

Fi noti

En els esports, el Falset Esportiu va sumar un nou punt en el partit de la darrera jornada contra el Mas Pellicer (3-3). Pels falsetans van marcar Mustapha Amghar al minut 1, Julià Piqué al 70’ i Pau Ribes al 78’. Amb aquest punt l’equip de la capital del Priorat se situa novè a la classificació amb 37. Aquest cap de setmana, el Falset juga dissabte a les vuit del vespre al camp del Montbrió.

La Unió Esportiva Porrera, per la seva banda, es va adjudicar la victòria a casa davant del Montbrió per 2 gols a 1. Pels prioratins van marcar Adrià Figueredo al minut 26 i José Antonio Asensio al 30’. El Porrera suma tres punts i és 14è amb 29, a set de la promoció de descens. Aquest dissabte, els porrerans visiten el camp del Pare Manyanet de Reus a les sis de la tarda.

Els juvenils del Falset van trencar la mala ratxa de resultats i es van imposar a l’España la Canonja per un contundent 5 a 1. Pels nois de la capital del Priorat van marcar Yassin Amghar al minut 12’, Marc Tares al 36’ i al 44’ i Roman Grygoriv al 77’. El gol restant va ser a pròpia porteria. Amb aquesta victòria el Falset es manté en la lluita permanència tot i seguir en zona de descens amb 15 punts. Precisament aquest dissabte a les 16:30h, el Falset visita el camp del Torredembarra, rival directe per la salvació.

En futbol sala, el Priorat Nord juga el partit de la jornada 20 aquest dimecres a dos quarts de nou a la pista del Catllar, mentre que dissabte rebrà a casa al Castellvell a les sis de la tarda. El Capçanes descansa aquesta setmana.

Publicitat