Benvinguts al butlletí, l'Associació d'Oleicultors del Priorat preveu una campanya de l'oliva amb un augment d'entre el 2 i el 5% de producció respecte l'any passat. A més, com explica Ricard Masip president dels oleïcultors prioratins el rendiment de la collita d'enguany és mes gran que l'any passat, i per tant més hi haurà més oli.
Ricard Masip
Pel que fa les novetats d'enguany, el president de l'Associació d'Oleïcultors assenyala el fet que les cooperatives embotellaran amb la marca de l'Associació.
Ricard Masip
La campanya s'allargarà fins Nadal, tot i que alguna zona la prolongui fins a començaments d'any.
El grup de Convergència i Unió al parlament de Catalunya demana que el ple monogràfic sobre la situació agrària es celebri abans del gener del 2010. El conseller d'agricultura, Joaquim Llena, fa dues setmanes va situar com a data probables el gener de l'any vinent però des de les files dels convergents consideren necessari la convocatòria urgent d'un ple específic ja que consideren que els sector agrícola pateix una greu crisi i denuncien, a més a més, la manca de direcció del conseller Llena en paraules del diputat Xavier Pallarés. El diputat convergent també ha demanat al conseller de d'Interior, Joan Saura, un missatge de tranquil·litat cap al sindicat Unió de Pagesos després dels incidents del passat dissabte a Reus entre pagesos i Mossos d'Esquadra.
La cambra de comerç de Reus demana un Pla Prever pel sector de la Construcció. Aquesta és una de les conclusions de horitzó 2010 una reflexió que vol aprofundir en la realitat que viu, en aquest moments, el sector empresarial de les comarques de l'àmbit de la cambra. El pla d'ajut a la construcció tindria el mateix sentit d'altres iniciatives estatals que s'estan aplicant, com per exemple, al sector de l'automòbil.
La proposta de la cambra de Reus està centrada en la creació d'unes bonificacions per aquells particulars que vulguin executar alguna obra puntual de millora a casa seva.


