El centre Quim Soler , la literatura i el vi, organitzarà del 15 al 18 d'octubre la primera trobada d'escriptors AL Priorat, titulada Priorat en persona. Es tracta d'una iniciativa que permetre a sis escriptors provinents de diferents parts de Catalunya que coneguin la comarca, acompanyats de persones de la comarca, el Priorat més enllà dels tòpics i les guies turístiques. Com explica Roser Vernet, portaveu del Centre Quim Solé, els autors hauran de donar compte de la seva estada a la comarca.
Roser Vernet
A més, s'enregistraran alguns dels moments que compartiran els autors amb els seus particulars guies. El diumenge dia 18 es tancarà la trobada amb una taula rodona oberta a públic, al teatre La Pedrera de Capçanes.
La demarcació de Tarragona té una alentiment de l'activitat econòmica més marcat que el de la resta de Catalunya. Aquesta és una de les conclusions que presenta l'informe sobre les petites i mitjanes empreses de les comarques tarragonines va fer públic ahir PIMEC, la patronal del mitjana, petita i micro empresa. Una altra dada negativa és que a la demarcació les pimes han perdut 19 mil afiliats sent la construcció i la restauració els sectors més afectats.
El Departament de Política Territorial i obres públiques millorarà les carreteres entre la Vilella Baixa i Margalef l'any vinent amb una inversió prevista de 800.000 euros. Els treballs, que abastaran les carreteres T-702 i T-713, consistiran en el formigonat de cunetes, per tal de millorar la funcionalitat. Les obres que ara s'impulsen s'adreçaran a la formació de cunetes formigonades trepitjables a la carretera T-702 entre la Vilella Baixa i la Bisbal de Falset (15,4 quilòmetres), i a la T-713, entre la Bisbal de Falset i Margalef (4 quilòmetres). En total, s'ha previst la formació d'11 quilòmetres de cuneta revestida, d'entre 1 i 1 metre i mig d'amplada. A més d'aquesta actuació de formació de cunetes, l'obra inclou tasques de millora del drenatge i dels accessos a la carretera.El Departament de política territorial inicia ara la licitació dels treballs, que s'adjudicaran durant la tardor i s'iniciaran durant el segon trimestre de 2010. Els treballs tindran un termini d'execució de 6 mesos.