Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset.
El grup Acord Municipal pel Priorat, format per ERC i d'Independents pel Priorat, acusa la presidenta del Consell Comarcal, Maria Secall, d'estar envoltada de mals assessors que l'aboquen a prendre decisions com la de no prorrogar el conveni per elaborar un estudi sobre la cultura de vi. En un comunicat fet públic ahir, el grup opina també que l'alcalde dels Guiamets i conseller del PSC, Francesc Rubio, ha traït al seu partit i als votants, sinó també a ell mateix quan el seu vot va ser decisiu per no prorrogar el conveni. Acord Municipal recorda que Rubio va defensar l'estudi sobre la cultura del vi quan ocupava el càrrec de vicepresident primer del Consell Comarcal amb l'anterior govern.
El grup Acord Municipal per Priorat entén que la decisió de CiU, recolzada pel trànsfuga socialista dels Guiamets, de no voler continuar aportant diners a un treball bàsic d'enoturisme, demostra que la presidenta comarcal no té criteri i està en mans d'assessors amb uns interessos que xoquen amb el futur de la comarca.
Esquerra Republicana i Independents pel Priorat consideren que la decisió del Consell Comarcal 'posa pals a les rodes a un instrument avalat pel mateix conseller de Turisme, Josep Huguet, però també ha danyat la imatge de l'ens perquè l'actual govern ha tirat pel dret sense haver informat ni negociat amb l'altra part signant del conveni'.
Per la seva banda, l'expresident del Consell Comarcal del Priorat Agustí Masip acusa l'alcalde de Falset, Jaume Domènech, i la resta de membres dels Independents d'haver provocat la situació que ha ocasionat la pèrdua del projecte de la cultura del vi a la comarca. Masip es mostra «perplex» per la situació creada arran de la decisió del consell de rescindir el conveni amb l'Ajuntament de Reus per l'estudi sobre el vi a la comarca. Però encara se sorprèn més perquè «entre els que han aixecat pols també hi són els que amb el seu trist paper en el canvi de govern del consell han propiciat que aquest afer acabés així».
Masip es pregunta de què es queixa el grup Independents, si són ells els que han provocat aquesta situació a la comarca?» L'expresident assegura: «Ja hem patit prou desgavells a la comarca, però mentre els Independents i altres grups afins no reconeguin els seus errors no es podrà fer res de bé o de millor per al Priorat.» Masip va ser un dels impulsors de la carta del paisatge i del projecte d'estudi sobre la cultura del vi.
Més coses. El delegat del Govern a Tarragona, Xavier Sabaté demanarà al ministeri d'Agricultura que no paralitzi el regadiu de Guiamets si les eleccions dels regants són democràtiques. I és que fa un mes, el govern de la Generalitat va sol·licitar al ministeri que paralitzés les expropiacions afectades pel projecte de regadiu dels Guiamets , que comprèn una zona de 2.000 hectàrees. El motiu esgrimit va ser que s'havia de democratitzar la junta de la Comunitat de Regants del Pantà dels Guiamets. Actualment, però sembla que la comunitat s'ha compromès a celebrar un procés electoral transparent i amb garanties', que serà vigilat pel Departament d'Agricultura de la Generalitat.
Canviem de tema. L'Incasol ha adjudicat a les empreses Taexco SL i Domec SL les obres de restauració de l'esgésia de la Cartoixa d'Escaladei a la Morera de Montsant. L'import de l'adjudicació és de gairebé 109mil euros i es preveu que les obres finalitzin durant el primer trimestre del 2006. L'obra de restauració consistirà en la consolidació estructural de diversos àmbits de la Cartoixa que requereixen una intervenció urgent. En concret, es farà l'estintolament de l'església, es consolidaran les cúpules i els guixos i es protegiran mitjançant cobertes les capelles del Claustre Minor i dels Germans i s'eliminarà la vegetació del Sagrari.
Això és tot per ara. Moltes gràcies per la seva atenció.