Benvinguts al butlletí de notícies de Ràdio Falset.
La direcció d'obra d'enderrocament d'habitatges com a conseqüència de l'obra d'urbanització de la via Lluís Companys a la Torre de Fontaubella, ha estat una de les actuacions que ha rebut suport de la Diputació de Tarragona amb ajuda tècnica d'arquitectura d'aquest ens.
Durant els sis primers mesos de l'any 2004 la Diputació de Tarragona ha desenvolupat noves actuacions d'ajuda tècnica a municipis de la demarcació per la redacció de projectes arquitectònics i obres de titularitat municipal. Aquestes ajudes consisteixen en la redacció d'avantprojectes, memòries, projectes i direccions d'obres.
Per cert que la mateixa diputació ha signat un conveni amb els consells comarcals de la demarcació per reforçar les línies de col·laboració i cooperació interadministrativa amb els Consells i afavorir la prestació de les competències municipals, garantir el reequilibri intermunicipal, defensar els interessos dels ens locals i impulsar la modernització dels ajuntaments i de les comarques de Tarragona, en especial dels ens amb menys capacitat econòmica.
Amb aquest conveni s'atorguen diverses subvencions que enguany ascendeixen a un total de tres milions 533mil euros. Unes ajudes que es destinaran per exemple a l'arranjament i millora de camins municipals, assistència a colònies i campaments, llars d'infants i adquisició de llibres escolars, i ensenyaments artístics.
Canviem de tema. Tècnics en desactivació d´explosius de la Guàrdia Civil de Tarragona van destruir dimarts de forma controlada un projectil d´artilleria de la Guerra Civil que un veí de Gratallops va trobar, mentre feia tasques agrícoles a una finca de la partida Manyetes de Gratallops. Tècnics especialitzats el van retirar i destruir sense cap incidència.
I acabem a la Ribera d'Ebre. La plataforma de la Ribera té previst reunir-se avui amb el conseller de Medi Ambient, Salvador Milà a la seu del consell riberenc. La trobada ha de servir perquè el conseller informi a la plataforma de la posició del departament sobre el macroabocador de Tivissa. Al final de la jornada, la plataforma ha convocat una nova reunió per valorar la reunió amb Milà. L'acte es farà a Miravet a les deu de la nit.
L'altre tema que centra l'actualitat a la Ribera d'Ebre és la signatura del conveni úni entre el Consell Comarcal i la central nuclear d'Ascó. Signaran el document Pere Muñoz, president comarcal, i Santiago Martínez, cap de la central nuclear d'Ascó.
Això és tot per ara. Moltes gràcies per la seva atenció.