Informatiu cap de Setmana 24-05-2025

Benvinguts al nostre butlletí informatiu.

Dues centes persones van assistir divendres a l'assemblea convocada per la Plataforma per a la Defensa de la Ribera d'Ebre, en què es va demanar al govern català que decreti de forma immediata una pròrroga fins al 31 de desembre per a l'actual abocador públic i comarcal de Tivissa que està previst que es tanqui el 31 de juliol. D'aquesta manera, el col·lectiu pretén evitar que el macroabocador entri en funcionament l'1 d'agost i més quan els alcaldes de CiU de la Ribera i la Terra Alta ja han arribat a un acord amb l'empresa promotora per portar-hi els residus urbans.

L'oposició a aquest abocador es fonamenta en les dimensions, la situació i la seva gestió privada. Aquestes instal·lacions podran absorvir les escombraries de mig milió de persones; moltes més de les 12mil que viuen a la Ribera; d'altra banda, sota d'aquest nou abocador hi ha un important aqüífer per la comarca.

En la reunió de divendres, es va recordar que els tres grups que governen actualment a Catalunya es van comprometre en campanya a aturar el projecte i les seves gestions encara no han donat cap resultat satisfactori.

A l'assemblea hi van assistir representants dels governs comarcals de la Ribera d'Ebre i el Priorat, a més del delegat del govern a l'Ebre, Lluís Salvadó, i el director dels Serveis Territorials de Medi Ambient, Víctor Gimeno. Tots van coincidir en rebutjar el macroabocador i en proposar el seu redimensionament.

De moment, el grup Iniciativa per Catalunya Verds ha convocat ja per avui una roda de premsa per mostrar la seva oposició a aquest abocador. L'acte se celebrarà a la seu d'iniciativa a Tortosa a partir de les sis de la tarda, i hi intervindran Dolors Comas, Diputada per Tarragona al Parlament de Catalunya, Francesca Valldepérez, Presidenta d'Iniciativa a la terres de l'ebre i Quim Marsal, exalcalde de Miravet a candidat d'ICV a les Autonòmiques.

I no deixem Tivissa, perquè el municipi també acollirà un futur parc eòlic. L'Ajuntament de Tivissa ha adjudicat a l'empresa Castellwind aquest parc. Sembla ser que aquesta empresa ha estat escollida perquè perquè té un conveni signat amb la companyia Izar, una empresa que, segons assegura l'alcalde, instal·laria al municipi dos fàbriques d'aerogeneradors que crearien 200 llocs de treball. De moment, l'oposició municipal, liderada per Fermí Pallisé (ICV), ha denunciat "greus irregularitats administratives" en l'adjudicació.

I continuem a la ribera d'Ebre, perquè la comarca rebrà durant aquest any i l'any que ve un total de 603.000 euros de subvenció procedents del Fons europeu de desenvolupament regional (FEDER) per a actuacions municipals valorades en 1.206.000 euros.

En concret se finançaran amb aquests ajuts les obres de millora de la xarxa d'aigües de Benissanet, de l'accés al Cap de la Vila de Miravet, de la segona fase de la rehabilitació del nucli antic de Flix, i d'ofinines d'informació turística a la comarca.

I acabem parlant del Falset Esportiu per explicar-los les últimes notícies sobre el club. Pel què fa als comptes de l'entitat, el falset va acabar la temporada passada amb 1200 euros de dèficit i comptarà amb un pressupost de 36 mil euros per la temporada següent. A nivel esportiu, l'equip començarà els entrenaments el proper dia 16 de juliol, per preparar els partits de pretemprada que l'enfrontaran al Porrera i el Suer X B.

Per ara això és tot. Gràcies perla seva atenció.

Publicitat