Benvinguts al nostre butlletí informatiu.
La senadora socialista de l´Entesa Catalana de Progrés, Maria José Elices, ha presentat a la cambra alta una pregunta adreçada al Govern espanyol per tal de conèixer quines actuacions s´estan duent a terme per tal de solventar el problema de subministrament elèctric a Tarragona. Especialment ara que arriba l'estiu, ja que tal i com explica Elice, cada any a la província de tarragona, com a altres moltes de l´Estat, es produeixen nombrosos talls d´electricitat durant aquesta època per la crescuda del sector turístic. turisme. Un fet que provoca nombroses pèrdues, no només en el sector turístic, sinó a l'industrial.
Canviem de tema. El govern català estudia bonificacions en la taxa dels carburants per a transportistes, pagesos i pescadors. El conseller en cap, Josep Bargalló, ha anunciat aquesta voluntat de l'executiu d'establir aquestes bonificacions en l'impost que s'aplicarà al preu dels carburants a partir del dia 1 d'agost. Bargalló ha avançat també que s'introduirà una esmena als pressupostos on es concreti la data d'inici de l'aplicació i les excepcions que s'acordin amb els sectors. Recordem que aquesta taxa s'ha creat com a mesura per compensar el dèficit de la sanitat i representarà una càrrega addicional sobre el gasoil i les gasolines de 0,024 euros per litre.
Continuem. A principis de setmana els explicàvem que el proper 28 de juliol està previst que comencin les obres de millora a la xarxa de regadiu del pantà dels Guiamets, que tenen un pressupost de 22.800.000 euros. La importància d'aquest projecte ha fet que els regants que es beneficiaran d'aquestes obres, hagin convocat una reunió per aquest diumenge dia 6 a Móra d'Ebre per informar els possibles interessats i afectats per aquest projecte. A més, durant aquesta setmana, s'han començat a fer visites poble per poble, amb l'objectiu de convèncer tothom de la necessitat d'involucrar-se en aquest projecte de renovació.
Anem fins a Gandesa, on avui a les deu de la nit, al Centre de Serveis del Consell Comarcal de la Terra Alta es posarà en marxa el programa emmarcat en el Pla Comarcal de Joventut de l'Oficina de Serveis a la Joventut del CCTA i amb la col·laboració de l'AMPA de l'IES Terra Alta
Es tracta d'oferir un espai per a pares amb fills adolescents on puguin compartir experiències en relació en la convivència diària amb els fills i oferir-los el suport, la mediació i els consells de dues psicòlogues-educadores professionals amb experiència en l'acció educativa amb adolescents.
Aquesta sessió tindrà una primera part on les professionals tractaran aspectes relacionats amb aquesta etapa del cicle vital de la família. I una segona en la qual els pares poden posar en comú els seus dubtes, experiències i vivències..., per tal d'aconseguir un clima que propiciï el col·loqui.
Després, durant l'any d'organitzaran tallers on es tractin els temes més concrets que en aquesta jornada quedin pendents d'aprofundir.
Ens referim a un parell de cites previstes per aquest cap de setmana. Totes dues prou diferents. Per començar, demà a Riba-roja d'Ebre s'hi celebra la segona edició del RAID EXTREM TRIATLÓ, que consisteix en què els participants recorrin 3.8 km nedant, 180 km amb bicicleta tot-terreny i 42.2 km de cursa a peu per muntanya. L'Edició d'enguany compta amb participants de les 4 províncies catalanes, a més del País Basc, Aragó, País Valencià, Madrid i Mèxic.
L'altra cita tindrà lloc diumenge a Marçà. L'Associació de Dones 'La Miloquera' organitza la tercera trobada d'associacions de dones del Priorat. Els actes començaran amb un parlament de benvinguda de l'alcalde i la presidenta de l'associació, i després se servirà xocolata i coca per esmorzar a la plaça de les Arenes. A les dotze es visitarà els museus del municipi i el molí d'oli. Després es ballaran sardanes, i a les dues del migdia s'organitza un dinar popular que acabarà amb postre típics de cadascun dels municipis que tingui representació en la trobada. La joranda acabarà amb un espectacle còmic i un acte de comiat.
De moment això és tot. Gràcies per la seva atenció.