Informatiu cap de Setmana 14-12-2024

El Teatre l’Artesana de Falset va acollir aquest dimecres l'acte Som Turisme, organitzat per la Diputació de Tarragona a través del seu Patronat de , i que aplega anualment el sector turístic de les dues marques que gestiona, Costa Daurada i Terres de l’Ebre.

A banda de fer una valoració de les dades de l’activitat turística a la demarcació del 2024, que evidencien que l'ocupació turística ha augmentat un 5,6% a la Costa Daurada i un 2,7% a les Terres de l’Ebre respecte l’exercici anterior, amb més de 20,7M de pernoctacions, l’acte va servir per presentar el nou Pla conjunt de promoció turística de l’interior de la Costa Daurada, un instrument creat per donar resposta a les inquietuds de la destinació que permetrà promocionar els territoris d’interior de manera conjunta i coordinada.

El president del Patronat de Turisme de la Diputació i alcalde de Falset, Carlos Brull, destacava la importància d’aquest pla “que s’ha dissenyat de forma conjunta amb els diferents patronats, consells comarcals i oficines de turisme del territori i que ha culminat amb la definició d’un pla d’accions que es desenvoluparà a partir del 2025 en l’àmbit cultural, esportiu o gastronòmic”.

Així mateix, Brull posava de relleu la importància de que l’acte de Som Turisme s’hagi celebrat, enguany, a Falset. “Tenia tot el sentit del món fer-ho al nostre poble, ja que representa aquest interior, aquest món rural i tot aquest esforç que ens porta a ser una destinació turística increïble i singular”, va afirmar.

També la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, valorava molt postivament el fet que la gala del Som Turisme es descentralitzi i recorri diversos indrets de la demarcació. “Ja fa uns anys que seguim aquesta política de moure’ns pel territori i apropar-nos a les 10 comarques”, destacava. “Tenim un territori magnífic, tant a la costa com a l’interior”, sentenciava.

Cicla Priorat BTT, reconeguda amb el premi Jordi Cartanyà de Turisme

Durant l’acte es van reconèixer diverses iniciatives empresarials destacades a través del Premi Jordi Cartanyà de Turisme. Entre d’altres, van ser premiats el Càmping Sangulí, el Festival Terra Roja, el projecte de turisme astronòmic Mizar Xperience S.L., l’eco celler Kensho, la proposta web Els 3 Regnes i la iniciativa Cicla Priorat BTT.

La responsable d’aquesta darrera, la falsetana Mònica Rull, mostrava la seva satisfacció pel premi. “Estem molt contents perquè és un reconeixement a una manera de fer, a un turisme més sostenible i regeneratiu i pensat per i per a la gent d’aquí”, explicava.

Rull, a més, destacava la importància del premi pel fet que això demostra que el Patronat de Turisme aposta també per les comarques d’interior. “Fins fa uns anys tan sols es promocionava la part de la costa i sembla que ara hi ha hagut un punt d’inflexió i que ens hem adonat que a la Demarcació de Tarragona hi ha moltes coses més per descobrir”.

Cicla Priorat BTT es dedica a fer rutes a mida. Dissenya rutes segons les demandes i interessos dels clients i, a través de la bicicleta, els ensenya i posa en context sobre com viu la gent en una comarca rural com el Priorat.

*La presidenta de la Diputació de Tarragona i el president del Patronat de Turisme amb els guanyadors del premi Jordi Cartanyà de Turisme.

_DSC9977.jpg

Publicitat