Els alcaldes de Móra d'Ebre (Rubén Biarnés), Falset (Carlos Brull) i Gandesa (Carles Luz) s'han trobat aquesta setmana per abordar diverses qüestions d'àmbit territorial, una trobada que s'emmarca en les reunions que els tres ajuntaments duen a terme de manera periòdica.
Una de les qüestions que s'ha posat damunt la taula és el desdoblament de la carretera N-420. En relació a aquesta qüestió, els alcaldes coincideixen en el fet que no és necessari un desdoblament complet de tota la via, fet que suposaria un elevat impacte ambiental.
En declaracions a Ràdio Falset, Carlos Brull explica que “el desdoblament no va en la línia en la qual avança el món ja que vivim en una etapa de descarbonització i no tots els nostres territoris han de ser de formigó”. L’alcalde de la capital de Priorat creu “que el desdoblament de la N-420 en tot el seu recorregut és un error” i afegeix que “si estem treballant per fer front al canvi climàtic, per la protecció del nostre territori i el nostre paisatge, no podem parlar d’un desdoblament que tampoc sabem si servirà per aconseguir una reindustrialització de les nostres comarques”. En aquest sentit, Brull aposta per trobar un altre tipus de model de desenvolupament econòmic.
No obstant això, els tres alcaldes defensen la necessitat imperiosa d’efectuar actuacions centrades en punts crítics d'aquesta carretera, com a Gandesa, on la variant i una rotonda per regular el trànsit i accedir a la zona nord són una mesura urgent, de la mateixa manera que la variant de Riudecols o la rotonda d’accés a les Borges del Camp.
Alhora, també incideixen en el fet que aquestes millores han de prosperar tan aviat com sigui possible i que, en aquesta ocasió, les bones intencions s’han de concretar en fets.
Aquesta opinió dels alcaldes de Gandesa, Móra d’Ebre i Falset contrasta amb la de les cambres de comerç del territori que consideren que el desdoblament és "vital" per al desenvolupament econòmic de la zona, per revertir el despoblament i per millorar la connexió entre el Port de Tarragona, des d'on es transporten cereals cap al Baix Aragó, així com perquè es tracta de la "sortida natural" de la indústria química per accedir a l'interior de la península.
Per altra banda, els alcaldes també van reivindicar la necessitat de millora de la infraestructura i el servei a la línia de tren R15. Els batlles han acordat seguir instint en aquesta reivindicació històrica. Segons Brull, “si en comptes d’estar dues hores per anar amb tren a Barcelona i el trajecte fos més curt, probablement, també s’ajudaria a revertir el despoblament”.