Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset
L'organisme autònom que gestiona l'espai GREFOL es fixa l'hivern com a data per presentar públicament el Pla Director que ha d'orientar i delimitar els projectes i actuacions a desenvolupar en aquest paratge.
Això significa començar a treballar ja en la redacció d'aquest document que ha de contenir l'anàlisi de la situació inicial, marcar els objectius i establir-ne el pressupost.
Josep Maria Cots, coordinador de l'espai GREFOL, desvetllava que es vol comptar amb la Universitat Rovira i Virgili en la confecció del Pla Director.
Josep Maria Cots
Amb qui també s'han mantingut contactes és amb el Consorci de la Serra de Llaberia, que ha ofert el seu suport en la redacció del document.
Josep Maria Cots
Tot i que fins ara no existia cap Pla Director que definís un objectiu global, sí que hi havia perfilats alguns projectes a desenvolupar en el paratge i que s'incorporaran al nou document. La restauracions de l'Ermita de Sant Cristòfol i les trinxeres de la Guerra Civil o els estudis geològics i de fauna i flora en son alguns exemples.
La Generalitat de Catalunya ha aprovat aquesta setmana el Catàleg del Paisatge del Camp de Tarragona. Aquest document inventaria les unitats de paisatge i defineix els objectius de qualitat de cada unitat. A més, serveix de suport per a la planificació territorial i per a la definició d'estratègies sectorials, com podrien ser polítiques agràries, de promoció turística o de desenvolupament rural.
Aquest catàleg, que abasta les comarques del Tarragonès, l'Alt Camp, el Baix Camp, el Baix Penedès, la Conca de Barberà i el Priorat, mostra un paisatge que té molt poc a veure amb el de fa un segle. L'intens procés d'urbanització n'és una de les causes principals com també ho és el canvi significatiu en els usos del sòl.
Avui dia, el 54% de la superfície correspon a massa forestal, el 39%, i en clar retrocés, correspon a conreus, mentre que l'espai urbà creix i ja ocupa el 7% del total.
Aquesta setmana finalitza l'emissió de la Ràdio a l'escola. Els alumnes de 5è de l'Antoni Vilanova posaran el punt final a la 13a temporada d'aquest espai.
Sota la coordinació del Servei Educatiu del Priorat, 13 escoles i instituts de la comarca han realitzat un programa radiofònic que aquest any, com a novetat, ha incorporat el castellà i l'anglès entre les llengües utilitzades pels alumnes en els seus espais.
Dolors Sellés, coordinadora de la Ràdio a l'Escola, destacava dos elements positius d'aquest projecte, en el que aquest any han participat uns 400 escolars.
Dolors Sellés
Avui a les 4 i a les 8, i dissabte a les 4 de la tarda, podreu escoltar els últims programes de la Ràdio a l'Escola. No obstant us recordem també que estan disponibles al nostre web: radiofalset.net.
I fins aquí el butlletí informatiu d'avui, gràcies com sempre per la vostra atenció.