Informatiu cap de Setmana 23-05-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

El dissabte 30 de maig se celebrarà al Teatre l'Artesana la 3a edició de l'espectacle Dansant amb les estrelles, que...

L’església de la Nativitat de Maria de Cabacés serà l’escenari el proper diumenge dia 31, a partir de les 18.30 h, de...

Dijous, 21 Mai 2026 10:28

Marçà viurà aquest dissabte 23 de maig una nova edició de la seva tradicional Fira d’Artesania i Vells Oficis, una...

Dijous, 21 Mai 2026 10:01

El Priorat tornarà a convertir-se aquest cap de setmana en l’epicentre de la cultura del vi i el producte de...

Dijous, 21 Mai 2026 09:44

Ulldemolins serà l’escenari, el proper diumenge dia 24 de maig, de la 3a edició de la Cursa de la Dona del Priorat,...

Dijous, 21 Mai 2026 09:22

La comarca del Priorat va renovar ahir dimarts Consell Consultiu de la Gent Gran, que a partir d’ara passarà a...

Dimecres, 20 Mai 2026 17:40

La Fundació Astres ha inaugurat aquesta setmana el Centre Ocupacional Priorat, un servei d’atenció diürna adreçat a...

Dimecres, 20 Mai 2026 17:29

El ple del Consell Comarcal del Priorat, celebrat aquest dilluns, va aprovar l’adhesió de l’ens a l’Associació...

Dimarts, 19 Mai 2026 12:12

Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset

Una vista al Parc Tecnològic del Vi i a diversos cellers de la DO Montsant va servir per clausurar el Congrés Internacional de Modelació i Simulació d'Enginyeria i Negocis, celebrat la passada setmana a Barcelona.

El tancament del congrés al Priorat obeïa, segons Jaume Gil Aluja, president de la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres, a la voluntat de donar a conèixer entre els economistes una zona emergent i en la que s'està fent, des de VITEC, una important tasca de recerca al servei de les empreses. Gil Aluja, ressaltava el canvi que s'ha produït a la comarca en els últims anys i afirmava, que un cop superada la crisi, pot produir-se una nova empenta.

Jaume Gil Aluja

 

D'altra banda, preguntat sobre les principals conclusions del congrés, l'economista destacava que ha posat de manifest que cal superar els models clàssics, ja que sovint es mostren insuficients per definir una realitat cada cop més canviant. En aquest sentit, creu que la crisi pot haver servit per evidenciar-ho encara més.

Jaume Gil Aluja

 

Jaume Gil Aluja explicava també que el denominador comú dels més de 35 economistes de diversos països participants al congrés és buscar un futur més just i solidari.

El model de desenvolupament turístic del Priorat atrau l'interès d'empresaris i polítics de la Rioja Alavesa. Un grup d'una trentena de persones va visitar el Priorat per conèixer més a fons els projectes enoturístics que es desenvolupament des del Consell Comarcal, concretament les Rutes del vi i de l'oli.

Des de l'ens comarcal s'ha valorat molt positivament que una zona pionera en el turisme enològic s'hagi fixat en el treball que s'està realitzant des del Pla de Foment del Turisme.

De fet, la Rioja Alavesa i el Priorat presenten similituds en les ofertes i propostes existents. No obstant, el nivell de col·laboració entre el sector públic i el privat en aquella zona està més desenvolupat i es considera un model a seguir.

Fins aquí el butlletí informatiu de Ràdio Falset. Gràcies, com sempre, per la vostra atenció.

Publicitat