Informatiu cap de Setmana 01-08-2020

Les 11 denominacions d’origen vitivinícoles catalanes (DO Alella, DO Catalunya, DO Conca de Barberà, DO Costers de Segre, DO Empordà, DO Montsant, DO Penedès, DO Pla de Bages, DOQ Priorat, DO Tarragona i DO Terra Alta) han unit esforços per promoure el consum de vi català, en una campanya pionera al sector. Sota el lema Gaudeix del que és bo #ViCatalà, les DO busquen apropar al consumidor que viu a Catalunya als vins catalans amb Denominació d’Origen, vins que garanteixen la proximitat i la qualitat.  

La campanya, que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya a través d’INCAVI (Institut Català de la Vinya i el Vi), és la resposta conjunta a la situació anòmala que pateix el sector a Catalunya, on els vins més consumits no són els vins de proximitat. Els últims mesos, a més, aquesta situació s’ha vist agreujada per la crisi sanitària de la Covid-19, que ha comportat, entre molts altres perjudicis, el tancament del canal Horeca (que representa aproximadament el 60% del consum de vi al país) i l’aturada de les exportacions.  

La campanya conjunta compta, en una primera fase, amb diferents plataformes de divulgació, com ara la web www.gaudeixdelqueesbo.com, on els usuaris poden jugar per saber quina és la DO catalana que millor els representa, i perfils a xarxes socials com Facebook i Instagram. Les accions s’aniran desplegant al llarg dels pròxims mesos amb l’objectiu d’arribar al màxim nombre de potencials consumidors i consumidores de vi català. Modernitzar la imatge del vi català, apropar-lo al consumidor no expert i desvestir-lo de complexitat són alguns dels eixos d’aquesta campanya que té com a objectiu fonamental la promoció dels vins catalans amb Denominació d’Origen.

CampanyaDDOO web poster1

Publicitat