La Denominació d’Origen Montsant va presentar ahir al vespre els seus vins a Barcelona, en un showroom destinat al públic professional de la restauració i l’hostaleria, prescriptors i premsa especialitzada. La jornada va tenir lloc en un escenari únic com és el Teatre Nacional de Catalunya i va comptar amb la presència de 36 cellers que van presentar més de 190 referències diferents.
A banda, també es van organitzar diversos tastos. Els dos primers van ser tastos de microvinificacions conduïts per l’equip de la DO i Vitec, amb qui la DO col·labora en els treballs de caracterització de les varietats autòctones. En el tercer dels tastos es va presentar el Teixar 2015, de Vinyes Domènech, el primer vi de finca de la DO Montsant.
Amb aquest showroom, la Do Montsant vol donar difusió a alguns dels projectes en què està treballant, com ara els treballs de zonificació, gràcies als quals s’han pogut establir 6 zones a través de diferents paràmetres com ara el clima, el paisatge o els sòls, i els estudis de caracterització de la garnatxa i la carinyena, les dues varietats més característiques del territori.